.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتراض معاون احمدی نژاد به مجلس

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري گفت:در قانون بودجه 88 که طي روزهاي اخير به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد، بودجه برخي از دستگاه ها طي دو سال تا شش برابر افزايش يافته است .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، "امير منصور برقعي"تاکيد کرد : اين انبساط بودجه در حالي صورت مي گيرد که بودجه هاي جاري دولت با سياست کاملا انضباطي و صرفه جويي عمل مي کند.

وي در توضيح مطلب خود گفت :‌ درحالي که يک مجموعه اي که به اندازه يک وزارتخانه هم نيست را مي توان با 20 ميليارد تومان اداره کرد ،‌اما در قانون مصوب مجلس بودجه آن به 120 ميليارد تومان رسيده است .

اين مقام مسئول در دولت ،‌تاکيد کرد :‌اين اقدام مجلس در حالي صورت مي گيرد که هزينه هاي دولت در فاصله سالهاي 84 تا 88 به دليل يارانه ها و ابعاد اداره کشور از جهت اداره زندگي محرومين دو برابر شده است .

** بنزين و گازوئيل

برقعي ،‌به مصوبه قانون بودجه درخصوص توزيع بنزين داخلي با ليتري 100 تومان و بنزين وارداتي با قيمت تمام شده اشاره کرد و گفت :‌اجراي اين مصوبه نيز با توجه به آمارهاي رسمي توليد و مصرف مشکل آفرين است .

وي گفت :‌از مجموع حدود 70ميليون ليتر مصرف بنزين ( که توسط دولت کنترل شده ) نزديک به 45 ميليون ليتر در داخل توليد شده و اگر تدابيري توسط دولت نهم در خصوص مصرف انجام نشده بود اين ميزان به بيش از مصرف روزانه 93ميليون ليتر مي رسيد .

معاون رييس جمهوري با تاکيد براين مطلب که تدابير دولت براي کاهش حداقل 20 ميليون ليتر مصرف بنزين روزانه مردم کشور را از هزينه هاي بسياري دور کرده ،‌افزود:‌ درحال حاضر حدود 26 ميليون ليتر بنزين وارد کشور مي شود .

برقعي ادامه داد :‌درحالي که سالانه يک ميليون دستگاه خودرو به ناوگان حمل ونقل کشور اضافه مي شود ، تنها 300هزار خودرو از رده خارج مي شود ‌و اين بدان معنا است که بازهم روند مصرفي بنزين افزايش مي يابد .

وي با بيان اينکه ،‌‌تا زمان حاضر روزانه افزون بر يک ميليون ليتر به قيمت هر ليتر 400تومان عرضه مي شود و در ازاي آن افزون بر 70ميليون ليتر بنزين با ليتري 100تومان به فروش مي رسد،‌ با طرح اين پرسش به جمله خود پايان داد که با توجه به اين موضوع اگر قرار باشد بنزين وارداتي را به قيمت تمام شده بفروشيم چه اتفاقي رخ مي دهد و انتخاب ما دراين عرصه چيست ؟

معاون رييس جمهوري ادامه داد :‌درحال حاضر 6/5ميليون خودرو روزانه 4 ليتر بنزين را مصرف مي کنند و اين سهميه با توجه به بررسي هاي کارشناسي توسط دولت کاملا مناسب بوده و با کمتر از اين ميزان زندگي مردم اداره نمي شود.

وي گفت :‌بارها در کار گروه حمل ونقل در اين خصوص بحث و گفت وگو شد که درنهايت سهميه 120ليتر ماهانه براي خودروهاي شخصي تعيين گرديد .

اين مقام مسئول تاکيد کرد: ازسوي ديگر برخي از خودروها در عرصه حمل ونقل عمومي ( تاکسي ،‌آژانس و انتقال مايحتاج مردم از اطراف شهرها به مرکز و .. ..) فعال هستند که نمي توان سهميه آنها را کم کرد .

وي با بيان اينکه حال اگر6/5ميليون ليتر خودرو روزانه چهار ليتر بنزين مصرف کنند ،‌مصرف روزانه 27 ميليون ليتر خواهد بود ، افزود:‌3/5 ميليون موتور که هر کدام روزانه سهميه يک ليتري را مصرف مي کنند را نيز نبايد از يادبرد،‌که روي هم مصرف روزانه بنزين در کشور 30/5ميليون ليتر خواهد بود و با توجه به اين موضوع ‌آيا براي تحقق اهداف قانون بودجه مي توانيم سهميه عادي مردم را بري مصرف در داخل کاهش دهيم و به صفر برسانيم ؟

برقعي با تقدير از همکاري مردم براي مديريت مصرف سوخت در کشور گفت :‌اين مشارکت سراسري مردم تجربه اي گرانقيمتي است که مي توان در طرح هدفمند کردن يارانه ها از آن استفاده کرد .

وي تاکيد کرد :‌حال اگر قرار باشد براي تحقق اهداف قانون به صفر کردن سهميه مردم و يا کاهش سهميه بخش حمل و نقل و خدمات بپردازيم ،‌به درستي چه اتفاقي خواهد افتاد؟ موضوع ديگر اينکه اين مصوبه مجلس که ازآن تحت عنوان اختيار در مورد بنزين نام برده شده ،‌هيچ اختياري را به دولت نمي دهد .

** افزايش سه برابري ماليات

اين مقام مسئول سپس به تشريح لايحه پيشنهادي دولت درخصوص 480ميليارد تومان درآمد ناشي از ماليات پرداخت و گفت :‌مجلس اين ميزان را به سه برابر يعني هزار و400ميليارد تومان افزايش داد .

وي با اشاره براينکه دولت به جز بنزين از هيچ حامل ديگري ماليات دريافت نمي کند ،‌گفت :‌ما فقط از 20درصد بنزين ماليات دريافت مي کنيم .

برقعي تاکيد کرد :‌ميزان ماليات سه برابر شود يعني اينکه اگر بنزين را قبلا به هر قيمتي فروش مي رسانيديم حالا بايد سه برابر ماليات دريافت کنيم .

معاون رييس جمهوري در ادامه اظهارات خود گفت : معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري نهايت تلاش خود را براي مشارکت تمامي استانها تا پايين ترين سطوح در خصوص ارايه لايحه اي منسجم براي بودجه 88 مصرف کرده و دراين خصوص مي بايد تمام سازوکارها متناسب با اين تراز تصويب شود .

معاون رييس جمهوري سپس به بحران جهاني غرب و گره خوردن آن به مسائل نفت ،‌برخي ،‌سنگ اندازي ها و موانع ايجاد شده از سوي دشمنان جمهوري اسلامي پرداخت و تصريح کرد :‌‌تلاش دولت براين بود که با انعطاف بودجه به راحتي از برخي موانع احتمالي عبور کنيم .
وي تاکيدکرد: هر چند که محدوديت هاي ايجاد شده در بودجه 88 ،‌راه را دشوار کرده و قابليت انعطاف را از دولت گرفته ، اما تلاش مسئولان برآن است اين موانع را پشت سر بگذارد . ‌‌ ‌

** قانون خدمات کشوري تقريبا دست نخورده است

معاون رييس جمهوري گفت :‌يکي از بند هايي که با بررسي هاي قبلي ،‌ توضيحات و ادامه و دفاعيه در کمسييونها برنامه و بودوجه ،‌ تلفيق و صحن مجلس شوراي اسلامي تقريبا دست نخورده مانده ،لايحه خدمات کشوري است .

ياد آور مي شود :‌در قانون بودجه 88 که توسط مجلس اسلامي به تصويب رسيد ،‌برخي دستگاه ها از قانون خدمات کشوري مستثني شده اند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.706 seconds.